Platform Identity Management Nederland (PIMN)

PIMN voor beter identity management

Kennisnet heeft als doel om alle voor het onderwijs interessante gesloten content te ontsluiten via de Kennisnet Federatie. Hiermee wordt al deze content direct bereikbaar middels één (school)account. Daarnaast hebben wij als doel zoveel mogelijk scholen aan te sluiten op de Kennisnet Federatie.

In de wereld van morgen wil de Kennisnet Federatie van strategisch belang zijn voor onderwijsinstellingen en dienstleveranciers. We zullen ons niet alleen bezighouden met single sign-on voor digitale leermiddelen, maar willen ook andere uitdagingen aangaan.

We zullen ons buigen over vraagstukken als:
• Kan een leerling met één login zijn gehele schoolloopbaan doorlopen?
• Welke plek heeft de Federatie in de educatieve contentketen en hoe kan de Federatie zowel scholen, uitgeverijen als distributeurs bedienen in hun behoeften?
• Kunnen we digitale handtekeningen faciliteren, zodat het papierwerk rondom bijvoorbeeld een stage digitaal kan worden afgehandeld?
• Is het mogelijk om docenten via de Kennisnet Federatie toegang te geven tot eHerkenning?
• Kunnen scholen de DigiD gebruiken om ouders formeel te betrekken bij processen in het onderwijs?

De digitale ontwikkelingen gaan snel. De Kennisnet Federatie maakt zich sterk voor eenvoudige, snelle en betrouwbare toegang tot het net.

Bron Kennisnet

Weergaven: 22

Opmerking

Je moet lid zijn van Platform Identity Management Nederland (PIMN) om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Platform Identity Management Nederland (PIMN)

Reactie van Beat Nideröst op 7 December 2010 op 13.33
> • Kan een leerling met één login zijn gehele schoolloopbaan doorlopen?

Waarom is het van belang of een leerling met één login zijn gehele schoolloopbaan kan doorlopen? Is een login meer dan een gegeven authenticatiemethode die gebruikt kan worden om een identiteit vast te stellen?
Wat ík me afvraag is of een leerling als één entiteit zijn schoolloopbaan kan doorlopen, waarbij hij zich gedurende zijn loopbaan te allen tijde met één of meerdere authenticatiemethoden kan identificeren en waarbij de leerling - afhankelijk van de situatie - kiest voor een bepaalde authenticatiemethode en de daarmee te bevestigen claims over eigenschappen van zijn entiteit.

Doe mee op LinkedIn

Vaker een update en goede mogelijkheid om zichtbaar te zijn.

© 2018   Gemaakt door Jaap Kuipers.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden